Ben & Jerry Resan 3: Strawberry Cheesecake

3e veckan med Ben & Jerry bjuder på Strawberry Cheesecake som är en svag jordgubbsglass med bitar av syrliga jordgubbar och kaksmulor i.

Först tyckte jag att det var lite jobbigt med alla smulor man får tugga hela tiden, ungefär som musliyoughurt med fullkorn i ni vet som man kan köpa i affären. Det är en speciell känsla att man hela tiden får smulor i varje tugga. Det smakade inte så mycket cheesecake i början, men det var en smak som kom ju mer man åt, och jag älskar verkligen cheesecake, den bästa efterrätten jag vet.Mmm..

Denna glassen var inte så maffig så jag kunde lätt fått i mig hela paketet utan att blinka. Men jag hejdade mig lite;) Väldigt god glass tycker jag, godare är Baked Alaska faktiskt och man vande sig vid smulorna som sagt.

Sambons åsikt är fortfarande att Cookie Dough är godast hittills och jag håller nog fortfarande med honom.

1a: Cookie Dough

2a: Strawberry Cheesecake

3a: Baked Alaska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0