Dina Frågor: Möbler på Second Hand

BILD: i helhet hittad hos http://www.bispgarden.net/

"Hej. Jag snubblade in på din blogg av en slump igår o såg att du svarat bra på massa frågor. Så tänkte höra med dig om du kanske kan hjälpa mig :) . Jag är på jakt efter ett mindre skåp att ha min tv på (mått ca B100cm*D50*H50 ungefär bara). Har inte världens budget att lägga på det då jag är student, och kan tänka mig begagnat om du vet några bra ställen att titta på då. Hade jättegärna velat ha nåt avlutat litet skåp med dörrar. Har hittat på ett så fint i mitt huvud, men det är väl det värsta man kan göra när man letar :) . Har letat på blocket ett tag nu, men hittar inget jag vill ha. Vill gärna ha hjul på det, men alla förslag är välkommna, går väl att lösa på nåt sätt. Värt en chansning att höra med dig iaf :) .

Mvh, Emma."

Hej Emma!

Angående antika/begagnade skåp kan det vara lite problematiskt att hitta online, och jag vet verkligen vad du menar med att man vill ha något särskilt som man har tänkt ut i huvudet, och aldrig hittar det. Så är det nästan jämt för mig, kanske man skulle bli formgivare ?

Sådana skåp du söker är nog mest att hitta på Loppisar, Second Hand, Blocket, Tradera osv…Allt beror ju på vilka möjligheter och vart man bor i landet. Det finns ju massor med stora loppisar runt om i Sverige och ibland annordnas det ju en del speciella också. Runt Grebbestad /Tanum Strand vet jag att det finns en stor bl a. Kolla gärna på Röda Korset, Erikshjälpen eller vad det är du har i din närhet.

Angående hjul på skåpet, är det ju enkelt fixat med en tripp till Jula /Clas Ohlson och skruva på själv om du mot all förmodan inte skulle hitta ett med tillhörande hjul!

I övrigt kan det kanske vara värt att kolla någon av dessa sidor och få lite tips:

http://www.nirvanafurniture.com/

http://secondhandguide.se/

MvH Fröken Inredningsnörd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0