Ben & Jerry Resan 4: Half Baked

Nu är vi inne på 4e veckan med Ben & Jerry som jag publicerar varje Lördag. Denna gången hglömde jag bort mig lite och det får bli idag, Tisdag istället. Half Baked är en glass som har en blandning mellan choklad och vaniljglass, blandat med Fudge brownies och bitar av chocolate Chip kakdeg.

Hittills har ju Cookie Dough varit favoriten i detta huset och denna glassen känns lite lik den och då undrar man ju om denna är minst lika god, godare eller rent av inte god alls?

Njaaa….Jag är inte något superfan av chokladglass i allmänhet och denna smakar mest chokladglass helt enkelt. Varken godare eller sämre än vilken chokladglass som helst. Det var stora bitar av deg och choklad i den och då glassen redan smakade choklad så vart det inte så stor skillnad på smakerna. Lite trist. I Cookiedough vart det åtminstonde kontraster mellan smakerna, då glassen var vanilj.

Sambon tyckte att detta var den godaste han ätit hittills, vilket ger ett dilemma på listan. Så nu får sambon  en lista och jag en lista.

Denna glasen skrapade jag mest på ytan känndes det som, de andra kunde jag knappt sluta äta. Ingen favorit för mig och för sambon del, så åt han nästan upp hela bunken.

Älskar du chokladglass så kan jag nog tipsa om denna!

Så här ser nu ställningen för Ben & Jerry i vårt hushåll:

Min Lista:

1a : Cookie Dough

2a: Strawberry Cheesecake

3a: Baked Alaska

4a: Half Baked

SAMBONS:

1a : Half Baked

2a: Cookie Dough

3a: Strawberry Cheesecake

4a: Baked Alaska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0