Ben & Jerry Resan 2: Baked Alaska

Jag är riktigt svag för vit choklad, det är bland det godaste jag vet. När jag såg denna i affären bestämde jag att det fick bli nummer 2 i vår Ben & Jerry Resa. Denna glassen består av vaniljglass, virvlar av marshmallow och hela isbjörnar i vit choklad. Det var ju givetvis de vita isbjörnarna som lockade, och dessutom vart man som ett litet barn när man hittar dessa björnar gömda i glassen. (jag bjuder på en slemmig sked för att visa björnen)

Jag tyckte denna glaseen var himla god, eftersom allt var lika vitt som vaniljglassen så var det alltid spännande vad man fick i munnen;) Den vita chokladen var riktigt mumsig och ibland fick man en "slemmig" marshmallowrand i munnen.

Sambon gillade Cookie Dough bättre, och tja….jag är kluven, men jag tror jag håller med honom, även om denna innerhöll vit choklad och ligger väldigt nära.

Än så länge leder Cookie Dough!

1a: Cookie Dough

2a: Baked Alaska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0