Ben & Jerry Resan: Cookie Dough

Jag har startat en ny tråd här på Fröken Inredninsgnörd som heter Livsnjutning, jag anser att även det ingår, att njuta hemma och så därför tänkte jag att jag kan börja denna tråden med att skriva om njutningsfulla saker. On nej inget sådant ni tänker på i första taget;)

Man läser överallt om hur förälskade alla är i Ben & Jerryglass och med tanke på att den kostar lite så är det kanske inte alltid som man har lust att köpa den i första taget. Jag tänker iallafall beta mig igenom alla glassarna av ren nyfikenhet och jag har redan proppat i mig en burk med "Cookie Dough" i veckan som är en vaniljglass med små bitar av choklad och enorma klumpar av kakdeg.

Glassen i sig är ganska maffig så man orkar inte så mycket åt gången så på sätt och vis så är ju inte glassen så odryg ändå. Den höll 3 kvällar för mig och dessutom nallade sambon lite också, och både han och jag blev himla förtjusta i denna glassen. Vaniljen är hur god som helst, chokladbitarna var sådär för mig, är inte så förtjust i tjocka bitar med choklad i glass, för er som är det så är det bra. Kakdegen var ju hur mumsig som helst! Stora tjocka bollar med kakdeg som smakar som en blanding mellan vanliga småkakor och pepparkakor. Mmm…man väntar ju bara på kaksmetsglass!

Jag har redan nu köpt på mig ny som jag tänkte mumsa i mig i en annan smak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0